vrijdag, november 09, 2007

Monsterdraw 200BB+ deep

This a hand against a player with which I played the most hands the last few months. We've played somewhere around 15K hands against each other in 2 months.
When making a bluff it's very important to know your opponent (and that your opponent knows you!) and take a line that you would take with strong hands as well.
The hand below is a good example:

EverestPoker Game #2334824004: Table Bamako-2 - $2.00/$4.00 - No Limit Hold'em - 12:07:10 - 2007/11/08
Seat 1: BldZwtTrn ($1,556.90)
Seat 2: RiverRider ($818.95)
Seat 3: JopieMan ($866.15) -> 19/15/3.5 (10K+ hands)
Seat 4: KvGalen ($433.00)
Seat 5: pokerude ($401.90)
Seat 6: alterwirt ($439.50)
BldZwtTrn posts the small blind of $2.00
RiverRider posts the big blind of $4.00
The button is in seat #6
*** HOLE CARDS ***
Dealt to BldZwtTrn[8s 7s]
JopieMan raises to $14.00
KvGalen folds
pokerude calls $14.00
alterwirt folds
BldZwtTrn calls $12.00

Calling and raising are both good options here. I decided to call.

RiverRider calls $10.00
*** FLOP *** [4s 5s 7d]
BldZwtTrn bets $40.00

This is offcourse a monster flop for me. And I'm happy to get in on this flop. I decide to bet out. Check-raising is an option here as well, but I don't think he is stacking off here for 200BB with an overpair, so I think there is more value in betting then CRing.

RiverRider folds
JopieMan calls $40.00

He just calls, so I'm pretty sure he has a one pair hand, most likely 88-AA. With AA/KK a little bit more unlikely cause he would raise them a lot of the time.

pokerude folds
*** TURN *** [4s 5s 7d] [2h]
BldZwtTrn bets $90.00

As I'm very sure that my hand is not the best here, I have to bet again. I'm basically repping a set now.

JopieMan calls $90.00

He calls again and I now think his range is probably a lit bit more skewed towards TT-QQ.

*** RIVER *** [4s 5s 7d 2h] [Qh]
BldZwtTrn bets $200.00

This is a perfect river card for me. When betting here, I expect him to fold everything in his range except QQ offcourse, because I'm pretty sure he's putting me on a set here.

JopieMan folds

After a while he folds, asking me if I had 44 telling me he had AA.

Uncalled bet of $200.00 returned to BldZwtTrn
*** SHOW DOWN ***
BldZwtTrn mucks
*** SUMMARY ***
Board: [4s 5s 7d 2h Qh]
BldZwtTrn collects $313.00

9 opmerkingen:

ciro zei

Vind je dat Jopie het goed gespeeld heeft? Ik vind 't maar raar dat hij een overpair fold; het bord is drawy, jullie hebben history, elke draw mist en de Q is een blank want jij hebt daar praktisch nooit een Q (op QsJs achtige handen na).

Maurice zei

@ ciro

Het gaat er hier niet om dat ik zelden/nooit een Q heb. Doordat ik op de river echter weer bet, weet hij dat ik hier zelden/nooit een mindere hand dan 1-pair valuebet.
Kortom het enige wat hij beat is een bluf en dat weet hij.

Ik vind zijn fold dus niet heel slecht ofzo, mijn line is ook behoorlijk sterk doordat ik uitbet in een 4-way pot. Eerlijk gezegd dacht ik dat hij hier eerder JJ-TT zou hebben dan dat hij met AA/KK zat. AA/KK is hier echter zeker geen instant call voor hem.

Anoniem zei

Ben het met Ciro eens, elke draw is gemist.
De Q op de river is een blank.
Je bet gelijk uit, bij een set was je waarschijnlijk voor de check-raise gegaan.
Denk dat je dat risico had genomen, first to act op een draw gevoelig board.

Denk dat Jopieman hier 50-50 zit,Ik had de $200 betaald op een pot van $300 om je hand te zien.

Maar goed achteraf is makkelijk lullen.

Jos

Maurice zei

River check-raisen met een set lijkt me geen goede optie hier. Op de turn is dat echter zeker wel een optie.
De turn zal hij namelijk veel vaker betten (en een raise callen) bij check van mij, dan op de river (waar hij waarschijnlijk nooit een raise/shove callt).

Anoniem zei

Vreemd dat hij op een river bet fold terwijl alle draws missen. Op de turn had hij dit al aan kunnen zien komen.

Het feit dat jullie hier 200BB diep zitten is trouwens niet echt relevant

Anoniem zei

check-raise de river kan idd niet, want dan checkt ie gewoon behind, hij haalt nergens meer value uit.
Ik denk dat je tegenstander het zowizo heel slecht speelde, een raisje op de flop en hij weet precies waar hij staat...

Maurice zei

Het feit dat we hier 200+ BB diep zijn is wat mij betreft wel degelijk van invloed hier. Denk namelijk dat met 100BB de flop hier veel vaker wordt geraised met KK/AA. Verder vind ik een CR op de turn met 100BB veel beter dan met 200BB.

Anoniem zei

@Joostul: Denk dat je juist helemaal niet weet waar je staat bij een raise op de flop aangezien iemand daar van alles kan hebben. Juist met die blank op de turn was het een raise goed geweest omdat hij daar een draw niet meer de odds kan geven om de river te zien.

Ik vind het persoonlijk niet heel erg sterk gespeeld van Villain maar aangezien jullie al zoveel tegen elkaar gespeeld hebben zal hij er wel z'n redenen voor gehad hebben.

NH

Anoniem zei

Ik vind het aardig zwak gespeeld van de Villain. Preflop callt hij alleen je raise, op de flop callt hij een $40 bet, wat ik nog enigszins kan begrijpen, en op de turn callt hij weer alleen. Hier had hij minstens moeten re-raisen om erachter te komen ofje op een set zat of niet.

Je hebt het zeer netjes uitgespeeld. Complimenten.