maandag, maart 29, 2010

Biggest downswing ever

I just found out that my recent period (I'm already halfway back) of running not so good, has been my worst downswing ever. From top to bottom I lost 33 buy-ins in 25k hands and as far as I know my previous record was around 25 buy-ins.
It doesn't feel as bad though as a year ago when I didn't lose as much as now, but just played break-even for 250k hands...
Im just very happy and proud of myself that in a month when I run quite bad, I'm still able to win over 20 buy-ins, having over $10K profit and ending this first quarter as my third best ever.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hi Maurice,

ik volg je blog nu al een tijdje en zou je graag eens een vraag willen stellen.
Waarom speel je op zulke 'lage' limieten? (NL200,...) Speel je ook nog op bv NL1000?

Ik ben zelf een NL100 speler (enkel tijdens mijn vrije tijd)en heb ooit eens op NL1000 geprobeerd (zonder succes trouwens :-s )maar ben vastberaden wraak te zullen nemen. :-)
Bij mij zit steeds een drang om alsmaar hoger te spelen. Hoe zit dat bij jou?

Alvast bedankt voor je reactie,
Tim

Maurice zei

Hey Tim,

Ik heb die drang niet zo :-)
Op de limieten die ik nu speel (80% NL400/NL600) kan ik heel makkelijk en met lage swings (lees geen stress) een goed inkomen pakken.
Zeker met de huidige belastingwetgeving prefereer ik dat boven misschien hogere winsten, maar ook meer verliesmaanden.
Ook speel ik gewoon graag op EVP, omdat ik daar gewoon iedereen ken. Nadeel ervan is dat er soms zo weinig tafels draaien dat ik NL200 er moet bij pakken.
Nl1000 speel ik ook wel wat, maar eigenlijk nog veel te weinig.

Anoniem zei

Hoi Maurice,

bedankt voor je reactie. Het is altijd fijn om te weten hoe professionals spelen en wat er door hun gedachten gaat.

Wat bedoel je met de huidige belastingwetgeving? Bij ons, België, is online poker illegaal (denk ik toch). Hoe zit dat dan in Nederland? Kan je dan ook je verliezen inbrengen?

Zelf speel ik op microgaming network. Veel spelers en een waanzinnige rakeback deal (60%). Tot voor enkele maanden geleden niet al superveel tafels, maar nu toch wel vrij veel hoor.

Misschien nog een laatste vraagje. Hoe zie jij je toekomst als pokerspeler eigenlijk? Nog jaren blijven grinden op je huidige niveaus? Of zie jij jezelf ooit aan de grote cashgametafels in Vegas?

Ik weet dat het veel vragen zijn, maar het fascineert me wel. Zelf durf ik nooit gaan pokeren als beroep (te weinig discipline, waarschijnlijk niet goed genoeg, maar mijn job kwijtspelen voor een onzekere toekomst is toch het belangrijkste dat me tegenhoudt)

Moest je geen zin hebben om op bepaalde vragen te antwoorden, of als je vindt dat ik te privé gerichte vragen stel, zeg me dat dan gerust hoor.

Groetjes,
Tim