maandag, januari 28, 2008

Still running good

The past 10 days have been very good. I'm obviously running good but also playing and (important) table selecting good at the NL1000 tables.

I also had a nice discussion with Kaby (oo_kaby on Everest) on pokernews about my w$wsf percentage (which is around 42-43 usually). He pointed me on the fact that a w$wsf this low (he thinks 45+ is optimal) is a decent leak.
I'm aware of the fact that it could be higher with me and that I might miss a few +EV spots now and then, but I'm still not sure it's that easy to tell.
For instance, my Went to SD and Won $ At SD are pretty high (28 and 53 respectively).

Usually people with higher w$wsf percentages have lower Won at SD percentages (between 48-50). And one important thing that they might miss, is that pots at showdown are usually bigger then pots that don't go to showdown.
Offcourse it's very difficult to say what's optimal here, but having a w$wsf too high could mean that you don't give villian's the opportunity to bluff enough.

I would like to hear some other opinions (especially from Everest players NL400+) on this discussion. For those who missed the discussion....this is the link: http://nl.pokernews.com/poker-forum/topic46313/

Still runnig good (400/600/1000):


For all the PokerEV-lovers, here a game analysis graph for January. It's easy to see my downswing (red-line way above blue) and the following upswing.

13 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik heb die discussie gelezen maar heb me er maar niet in gemengt.

Ik vind dat je groot gelijk had in je reactie naar Kaby toe dat je vond dat hij kleinerend overkwam.

En zijn argumenten zijn natuurlijk helemaal belachelijk en de mensen die hem gelijk gaven zijn zo mogelijk "nog minder slim". Als je op die manier een argument probeert over te brengen en dan raar opkijkt als iemand je neit tof vindt dan snap je het niet helemaal. Het argument dat de boodschap belangrijker is dan de verpakking slaat natuurlijk ook volledig de plank mis aangezien je dat doorgaans alleen maar kan doen bij mensen die je niet kent. (En zelfs dan is het niet altijd aan te raden).

Inhoudelijk gezien kan ik er niet zoveel over zeggen aangezien ik geen stats freak ben maar ik denk dat Kaby het een beetje overdrijft zoals je zelf ook aangeeft. Dat het een HUGE leak is lijkt me wat overtrokken en ik denk ook zeker niet dat het een 50K per jaar leak is.

Hoe kijk jij trouwens tegen iemand als Lex aan? Iemand die het duidelijk in zich heeft (imo) om een van de beste van de wereld te zijn maar tegelijkertijd ook zo'n action junk is dat hij zomaar ineens tegen broke gaan aanzit. (Of dat ook echt zo is weet ik niet aangezien ik niet weet wat ie met z'n uitgecashte geld doet).

Gr.
Frank

Maurice zei

@ frank

Ik heb nog nooit ene hand gespeeld tegen Lex, dus heb eigenlijk nauwelijks een idee van zijn spel.
Hij lijkt me wel een behoorlijke action junky en daardoor soms wat tilt gevoelig. Dit laaste is natuurlijk geen goede eigenschap voor een speler, maar voor de rest kan ik er eigenlijk geen zinnig woord over zeggen, de beste speler van de wereld lijkt me alleen wat overdreven.

Anoniem zei

Post eens een PokerEV graph om het verschil tussen won@SD en won w/o SD weer te geven.

In principe ben ik het met oo_kaby eens en is je wwsf te laag, natuurlijk is het ook een kwestie van stijl maar ik denk dat 42-43 voor elke stijl te laag is.

Groeten,
R_W

Maurice zei

@ R_W

De lijnen liggen bij mij nagenoeg gelijk aan elkaar.

Anoniem zei

De Game Analysis Graph is niet representatief voor het geluk of de pech die je hebt gehad. Daaarvoor moet je 'Allin Luck' hebben.
Verder vind ik voor mezelf het moeilijk om bijv. te zeggen: Je moet een hoger W€wsf en W€@showdown percentage hebben.
Als ik gewoon elke hand de situatie waar ik me in bevind goed inschat en de juiste acties toepas, interesseren die stats mij geen ene r**t. ;-)
Leuke Blog keep it up!

kaby zei

mikelitt,

van alle high stakes (eigenlijk elke graph die ik gezien heb die niet ssnl zijn) pokerev graphs is er 1 die op de jouwe lijkt

al de rest is groen > of >>>>>>>> twee andere lijnen

(to be fair, die ene is aejones :p)

je hebt wel een punt wat dat niet de kans geven om te bluffen betreft :) al is dat misschien minder relevant in everest nl4 games

als je deze graph op 2+2 post is commentaar 99% zeker 'probeer meer die orphan pots op te pakken, semibluffraise meer, bla bla'

dat zegt op zich natuurlijk niets want group think daar moet je altijd voor oppassen met pokerfora en zoals je zelf al opmerkte lag spelen is cool enzo dus dat speelt ook weer mee in het ophemelen van groen >>>>> rest graphs

mss kan je, als je ambitie hebt om nl1k+ te beaten (want je zei in die topic dat je nl4/6 8tablen en daarbij dan bluffraises enzo niet kan trekken, dus dan geeft 8tablen en de fish busten ongetwijfeld de hoogste hourly rate als je niet up wilt moven en daar draait het toch om), is coaching overwegen van een eerder theoretische coach?

dan denk ik aan mdma bijvoorbeeld

kaby zei

hoge w$sd kan ook op andere dingen wijzen (te veel behind checken bijvoorbeeld)

clichévoorbeeldje uit limit:

villain c/c alles buiten zn air, range op river = 40% betere handen, 50% worse, 10% air

EV(bet)=.4*-1+.5*1+.1*0=.1
W$SD = 55.6%
WTSD = 90%

EV(check)=0
W$SD = 60%
WTSD = 100%

daar zou ergens een punt moeten inzitten :p

dat stats idd ruw zijn i guess

ronnierulez zei

mikelitt,

het is misschien interessant om deze discussie ook op nederpoker te plaatsen ben wel benieuwd naar de mening van een abel.

Mijn w$wsf is bijna gelijk aan die van jou en ik denk dat in de huidige 400 everest games deze ook niet zoveel moet stijgen.
ik denk dan ook dat kaby een iets te agressiefe stijl voorstaat zoals jij zelf ook al aangaf op het pokernewsforum als je de 1000 speelt gaat hij al een stuk omhoog door de agressieviteit van de game. Hoewel je met veel steekhoudende argumenten kwan lijkt het mij toch leuk om de mening van een van de nederpokerpro's te horen.

groeten ronnierulez

Maurice zei

@ ronnie

Goed punt, ik ga het daar even posten en kijken wat de reacties zijn.

Maurice zei

@ kaby

Ik heb niet echt de intentie om hoger te spelen dan NL1000 op dit moment eigenlijk. De reden blijft dat ik gewoonweg geen zin heb in swings van 10K+.

Coaching overweeg ik niet om deze stap te maken, ik denk namelijk dat het vooral een mentale kwestie is of je die limieten aan kan ipv een theoretische.

Tot slot, ik zal vast wel eens een valuebet op de river missen ja, maar dat zijn er echt maar bijzonder weinig. Ik ga onze discussie eens posten op nederpoker om de reacties daar eens te bekijken.

kaby zei

Ik ga onze discussie eens posten op nederpoker om de reacties daar eens te bekijken.


Goed idee, als je me ff op everest of ergens anders zou willen bumpen als er wat replies zijn? ty :)

Anoniem zei

Ja, waarschijnlijk dus het is

Anoniem zei

Heb zojuist een weekendje Parijs gewonnen . Ik heb de tckets en de reservatie al binnen. Als je ook wil winnen gewoon aanmelden op hun nieuwsbrief.
[url=http://www.vakantiestart.info]
vakantiestart[/url]