woensdag, oktober 24, 2007

2-pair deepstacked

The hand below was a difficult hand to play. Especially on the turn there are a lot of lines possible and I'm not sure if I like mine. Feel free to comment. Villian is a decent regular.

EverestPoker Game #2259050884: Table Bamako-0 - $2.00/$4.00 - No Limit Hold'em - 07:34:15 - 2007/10/24
Seat 3: BldZwtTrn ($831.80)
Seat 4: WalterSob ($1,054.80) -> 20/14/2
Seat 5: Repentino ($209.22)
Repentino posts the small blind of $2.00
BldZwtTrn posts the big blind of $4.00
The button is in seat #4
*** HOLE CARDS ***
Dealt to BldZwtTrn[6d 5d]
WalterSob raises to $14.00
Repentino folds
BldZwtTrn calls $10.00

Standard call this deep, could also raise here.

*** FLOP *** [5s 2c 6s]
BldZwtTrn checks
WalterSob bets $30.00
BldZwtTrn raises to $94.00
WalterSob calls $64.00

I want to build a pot with top two here, so I checkraise him.
He almost instant calls my raise. This looked to me like a 88-JJ hand or some sort of draw. As we're playing 200BB deep he could easily be calling here with draws.

*** TURN *** [5s 2c 6s] [Kc]
BldZwtTrn checks
WalterSob bets $160.00
BldZwtTrn calls $160.00

I didn't like this King on the turn. It kills my action versus a lot of his hands.
I really was in doubt here between betting and check/calling. With 100BB CRing would be an option, but I don't like it here with 200BB, because he isn't calling with draws anymore then.
Betting is good to let draws pay, but folds out hands like JJ probably.
In retrospect, I think betting is better here and probably calling a shove by him, cause there is just one hand that I'm afraid of (KK) and he could be pushing some (combo)draws on this turn.

*** RIVER *** [5s 2c 6s Kc] [Th]
BldZwtTrn checks
WalterSob bets $380.00
BldZwtTrn calls $380.00

All draws have missed on the river and I don't expect him to call a bet with JJ/QQ. I only lose value to some weird Kx hand that might call me. So I decide to check/call here.

*** SHOW DOWN ***
WalterSob shows [Xx Xx]
BldZwtTrn shows [6d 5d]

Like to hear some opinions on this hand, cause I really feel I could have played it different/better. Results will follow later.

13 opmerkingen:

Anoniem zei

vind ik niet heel standaard. Uit positie zal je veel flops missen en moeten check/folden, ook is het lastiger om een free card te krijgen en value te halen op bv river.

Flop standaard.

Turn zou ik doorbetten. Van een redelijke regular verwacht je dat hij handan kan lezen, hoe kan jij dan ooit een K gehit hebben? Bovendien wil je drawts laten betalen en ziet een 2nd barrel er soms uit als een (semi)bluff, terwijl een check/call aangeeft dat je een made hand hebt imo.

Op de river kan hij alleen KK/TT/KT hebben wat jou beat, aan de andere kant lijkt het mij niet dat hij hier vaak z'n gemiste draw bluft. Weak made hand zal hij sowieso behind checken verwacht ik.

Anoniem zei

Vraag me af waarom je hier niet zit te denken aan een set. Past volgens mij ook in de PF raise range, en het doorbetten kan ook te maken hebben met een draw waar hij jou op zet.

Maar goed, ik speel NL50 FR, dus wellicht zit ik er helemaal naast.

Anoniem zei

Als hij kk heeft, pech en afbetalen. Hij kan ook nog 22, en heel misschien 55 of 66. Deze 4 handen moet je bang voor zijn. Laatste optie is aks. Na jouw c/r op de flop bet hij de turn, en dat is idd verdacht. Ik snap echter niet waarom je niet zelf uitbet, en anders niet c/r op turn? Alleen omdat je bang bent voor kk? Als je denkt dat je beat bent, fold dan op zijn turnbet, maar 2× c/c is ook geen juiste lijn met deze 2p denk ik. IMO moet je hier alleen bang zijn voor een set, een k zal hem verder niet snel helpen, k6s licht niet in zijn pfr range denk ik.

sjaak-afhaak

Maurice zei

De reden dat ik de turn niet bet, is niet omdat ik bang ben voor KK, maar omdat ik denk dat de K voor hem vaak een scarecard is in de zin dat als ik bet, hij een zeer groot gedeelte van zijn handen in zijn range fold.

Maar zoals ik zelf aangeef vind ik de turn doorbetten zelf ook beter bij nader inzien.

Edmuntus zei

Zijn range handen is hier op de flop 34 voor een straat, 22, iedere straight draw (78) een overpair en mogelijk iedere flushdraw. Omdat hij op de turn geen freecard neemt, denk ik dat een draw weer minder waarschijnlijk is, tenzij hij AKss heeft. Uiteraard komt er een tweede draw op de turn met de clubs. Hierdoor had ik waarschijnlijk geshoved (check-raise) op de turn, juist omdat die K alleen bij KK echt helpt. Verder kun je natuurlijk nog tegen 34 aanzitten.

Vanuit zijn oogput bekeken zou hij jou heel goed op een draw of een geflopt top pair/klein overpair kunnen zetten vanwege check-call op turn en check op de river. Hierdoor zou een riverbet vaak goed genoeg zijn om de pot binnen te slepen. Hij zal hier vaak behind checken met alleen top pair, betten voor value of als bluf. Denk dat je hier weinig calls krijgt van handen die je beat (hooguit AK).

Anoniem zei

Villain (goede regular), callt je re-raise op de flop.
range:draw/overpair/set

Bet zelf door op de turn, niet bang voor re-raise.
range: kan eigenlijk alleen maar set zijn, kleine kans draw.

river bet: lijkt mij geen air na een flop re-raise, en een turn call van jou.

Denk dat je hier tegen een set aanloopt.

Jos

Anoniem zei

Prima gespeeld preflop, op de flop en op de turn. De river lijkt me een fold though.

Tighte speler die deepstacked bijna met alles zal checken op de river, dus alleen blufs en value bets maakt.

Bluffen zie ik hem hier niet heel vaak doen, omdat je hier heel vaak c/c tenzij je een draw speelde, maar die zou je waarschijnlijk vaker raisen op de turn.

Dus op zijn slechts value bet hij hier AK of AA, maar verder denk ik dat je op de river hard beat bent.

Barney

Anoniem zei

Ik vraag me af op wat voor range hij jou zet na je check op de turn. Ik weet niet hoeveel deepstacked potten jullie al tegen elkaar gespeeld hebben maar je lijn is imo vrij drawy.

Tough spot maar as played moet je hem wel callen hier lijkt me.

Zoals eerder al gezegt was uitbetten op de turn beter geweest.

Anoniem zei

34s heeft je ook nog beat.

Jos

Anoniem zei

ik denk dat hij KQ of AK of spades hier heeft of AA (waarom callt hij dan de raise op de flop??).
misschien een set, maar dat denk ik niet en hangt een beetje af van hoe hij jouw ziet.
setje tienen is een cooler...

vitamineb zei

Tegen hem c/f river. Hij kan niet valuebetten, bluffed weinig en als hij groot bet op de river zoals hier is je 2p niet goed tegen zijn range.

jake88 zei

tja, weet de stats natuurlijk niet precies, maar dermate deepstack zou het van alles kunnen zijn. Iedere SC, pp of A-hoog.

Er is gezien patroon van alles mogelijk maar ik denk dat ie je wel beat heeft. Aan de andere kant gezien jouw verhaallijn lijkt het er op dat dat juist niet het geval is en zat ie gewoon met een paartje negens of boeren. Tienen zou behoorlijk ziek zijn en 34s zou niet onaardig voor hem zijn :-) Benieuwd.....

Anoniem zei

ik vind het onzin, je beat AA AK QQ JJ bluffs etc,

ik denk dat de river ZOWIESO een call is...

maar een checkraiiiiise op de turn vind ik ook wel sexy,

lebr0njames